Tivoli By Normann Copenhagen

Använd den nya kollektionen från Normann Copenhagen för att skapa en aning Tivoli-stämning hemma hos dig. Normann Copenhagen och Tivoli presenterar ett nytt, spännande designsamarbete och en ny kollektion med en internationell touch - som ses i färg, form och förpackning. Kollektionen består av totalt 350 produkter som är indelade i samma kategorier som Tivoli bygger på; nöje, kultur, trädgård och matupplevelse.

Läs mer

Det finns knappast något som är mer danskt än nöjesparken Tivoli, men design och formgivning ligger på en klar andra plats. Dessa två viktiga delar av dansk identitet förenas nu i en stor designkollektion, som består av totalt 350 produkter från Normann Copenhagen. Produkterna är uppdelade i samma kategorier som Tivoli bygger på: nöje, kultur, trädgård och matupplevelser. Produkterna marknadsförs under namnet Tivoli, men är utvecklade och designade av Normann Copenhagen.

Tivoli och Normann Copenhagen har en del gemensamma värderingar; de är både traditionella, men innovativa företag med produkter som är tillgängliga för alla. Företagens samarbete är på det sättet helt naturligt, förklarar Poul Madsen från Normann Copenhagen. Nöjesparken Tivoli har funnits i 175 år och dess arkitektur är ett stort ihopkok av många olika stilar och detaljer och det är just dessa detaljer som är utgångspunkten för Tivoli-kollektionen, berättar Madsen. Formgivarna har till exempel inspirerats av Tivolis Gand Prix-spel, parkens lampor och de arabiska tornen. Dessa detaljer är sällsamma och smälter vackert in i enkelheten i dansk design.
#Completliving
Instagram Shop