Villkor

1. PRISER

Completliving.se erbjuder kvalitetsmöbler, lampor och hushållsartiklar för privatpersoner och företagare. Alla priser är dagspriser i svenska kronor och visas alltid inkl. Moms.

Priserna gäller endast inom Sveriges gränser.

2. ALLMÄNNA VILLKOR

All handel på Completliving.se regleras av dansk lagstiftning, inklusive köpslagen, E- handelslagen, konsumentavtalet och EU:s e-handelsdirektiv.

När du handlar på Completliving.se ingås avtal på svenska.
För att genomföra ett köp skal dessa handelsbetingelses accepteras. Vi rekommenderar alla våra kunder att alltid läsa igenom handelsbetingelserna.

När du handlar på Completliving.se handlar du med:

Complet Living ApS
Nybrovej 91, 2820 Gentofte, Danmark
Telefon: +45 36981650
E-postadress: [email protected]
CVR: 25801083

Företagets etablerings år: 2018
Organisationsform: Privat aktiebolag

3. BESTÄLLNING

När du handlar på Completliving.se -  följ alltid dessa steg:

1.Hitta dina varor på CompletLiving.se
Lägg dina varor i varukorgen. Du kan alltid se innehållet i din varukorg genom att klicka på ikonen längst upp till höger.

2. Gå till varukorgen
Här väljer du leveransmetod och accepterar våra handelsvillkor innan du fortsätter.

3. Ange personuppgifter
Ange din faktureringsadress här. Varorna skickas till faktureringsadressen. Önskar du en annan leveransadress ska du uppge detta här.

4. Bekräfta att informationen är korrekt
Här hittar du en översikt över produkter i varukorgen och informationen du har angett.

5. Bekräfta och gå till betalning
Du kommer nu att förflyttas till betalningsmodulen. När betalningen är genomförd, mottager du ett kvitto till den e-mail du angivit.
Vi skickar inte fysiska kvitton. Önskas detta, bedes du kontakta kundtjänst.

Det är inte möjligt att se tidigare beställningar när du loggar in på webbplatsen. Önskar du en kopia av din orderbekräftelse, skicka ett mail till [email protected].

4. PRISMATCH

Om du hittar någon av våra varor billigare någon annanstans, vänligen kontakta oss med dokumentation av varans pris så vänder vi tillbaka så snart vi kan. Det är upp till dig som kund att dokumentera den faktiska skillnaden i priset.

Om du hittar varan billigare hos en annan återförsäljare och priset visar sig gammalt eller ogiltigt förbehåller vi oss rätten till att inte matcha priset. Prisgarantin gäller 7 dagar efter avtalets ingående.

5. BETALNING

Vi accepterar följande betalkort:
Mastercard
Maestro
Visum
Visa Electron
JCB
Betalning via Klarna faktura

Du har också möjlighet att betala med Swish via din smartphone.

Alla eventuella avgifter kopplade till ditt köp betalas Completliving.se - du betalar endast för de varor du beställer.

När du handlar hos oss använder du endast ditt korts kortnummer och giltighetstid. Du blir aldrig frågad om din personliga PIN-kod.

När du använder ditt kort online utan PIN-kod, är du beskyddad mot kortmissbruk. Du har alltid möjlighet att avvisa en betalning när du får din betalningsöversikt. Du betalar ingen självrisk i tillfälle av att ditt kort skulle missbrukas, då vi använder Secure Socket Layer (SSL) i vårt betalningssystem.

Det är säkert att handla med kort på Completliving.se eftersom alla betalningsuppgifter överförs via en säker SSL-anslutning. Endast NETS (tidigare PBS) kan läsa dem. Varken Completliving.se eller tredje part har möjlighet att läsa dina betalningsuppgifter och vi registrerar eller sparar inte kort och kontoinformation.

Beloppet debiteras först på ditt kort när varorna skickas från Completliving.se. Det kan aldrig debiteras ett högre belopp än det du godkänt vid köptillfället.

Det är inte möjligt att förskottsbetala hos CompletLiving.se

6. LEVERANS

På Completliving.se strävar vi alltid efter snabb leverans. Vi skickar vanligtvis varorna direkt från centrallagren, då det minskar våra kostnader och säkrar våra kunder en snabbleverans. Du kan alltid se den förväntade leveranstiden på varorna i vår shop. Leveranstid räknas i antal vardagar från nästkommande vardag kl. 09.00.

Vårt mål är att leverera de beställda varorna så snabbt som möjligt. Har du beställt varor med olika leveranstid, kan delleveranser därför förekomma.

Alla lagervaror levereras inom 2–4 vardagar.

En del varor produceras eller beställs först efter genomförd kundbeställning. I dessa tillfällen kan längre leveranstid förekomma. Kan vi inte leverera varorna inom angiven tid, blir du som kund kontaktad av CompletLiving.se.

Har du inte mottagit dina varor i tid, och inte fått information om detta bedes du kontakta CompletLiving.se. Det ges inte ersättning för försenade leveranser.

Produkterna levereras med Post Nord eller DB Schenker.

7. MOTTAGANDE AV VAROR

Kontrollera alltid att dina varor inte är transportskadade när du mottager dem.
Skulle dina varor vara transportskadande ska du omedelbart kontakta Complet Living med information om detta.

Transportskador ska alltid meddelas skriftligen till [email protected].

8. REKLAMATION

Alla varor som köps från Completliving.se omfattas av danska och europeiska regler om 24 månaders reklamationsrätt och innebär att du antingen får varan reparerad, utbytt, fullt återbetald eller erbjuds prisavslag - beroende på den specifika situationen och förutsatt att klagomålet är berättigat och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende.

Reklamationsrätt innebär att du som kund kan klaga på brister och fel på produkten som uppstått inom 24 månader från köptillfället. Reklamationsrätten täcker inte vid fel, skador eller slitage på grund av felaktig användning, obehörig installation, brist på underhåll eller allmänt slitage.

Reklamationen skall rättas till vår kundtjänst, antingen via mail eller telefon inom "rimlig tid" efter att du har upptäckt felet. Rimlig tid är inom 2 månader från det att felet uppstått.

Ibland ska reklamationen sändas in till oss för bedömning. Godkänns reklamationen återbetalar vi eventuella (rimliga) utlägg för frakt.

Varan skickas till:
Complet Living Aps
Nybrovej 91
2820 Gentofte
Danmark
Att: REKLAMATION

När du returnerar varan, bedes du beskriva felet så utförligt som möjligt.

Kom ihåg att varan alltid måste returneras väl emballerad, och att spara kvittot på eventuella fraktkostnader. Kopia på orderbekräftelsen ska bifogas.

9. BRUK AV REKLAMATIONSRÄTTEN

Klagomål om produktfel måste meddelas till completliving.se inom rimlig tid efter mottagandet av varorna.

Kunden rekommenderas starkt att bifoga en utförlig beskrivning av produktens brist eller fel i samband med klagomålet, då processen annars kan bli längre på grund av felsökning på varan.

Föremål som inte omfattas av reklamationsrätten och/eller mottags utan korrekt eller försvarbart emballage kommer att packas om och skickas retur till kunden på dennes räkning.

Varor som returneras mot postförskott eller skickas utan porto kommer nekas vid leverans.


10. FÖRSVARBAR RETUR

Alla produkter som returneras till Complet Living måste vara ordentligt emballerade.

Complet Living rekommenderar att produkten returneras via DB Schenker. På så sätt är det möjligt att spåra paketet i GLS-systemet, och kunden kan därför följa paketets resa fram till Complet Living. Utöver det kan kunden efterlysa paketet i tillfälle av utebliven leverans.

KÖPREGLER

1. GARANTI

Garanti är ett specialavtal mellan köpare och säljare. Om kunden och säljaren är överens om att ett tvåårigt garantiavtal ska ingås, kan kunden i denna period klaga på alla typer av brister och fel. I det här fallet är det säljarens ansvar att bevisa att felet beror på kundens felbehandling eller felanvändning. Garantin är inte en lagstadgad rättighet för kunden.

På Completliving.se säljer vi enbart kvalitetsprodukter från ledande tillverkare. Det betyder också att många av produkterna utöver reklamationsrätten också innefattas av en extra produktgaranti.

En produktgaranti innebär att det är tillverkaren som utställer garantin och att det därmed också är tillverkaren som i slutändan är ansvarig för reparation eller ersättning av varan. Omfattas din vara av garanti är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst för vidare hjälp. För ytterligare detaljer om produktgaranti hänvisar vi direkt till tillverkaren.

2. COOKIES

När du besöker Completliving.se använder vi cookies för att registrera vad våra kunder tittar på i webshopen, varifrån de kommer och till sist för att mäta trafiken i webshopen. Vi använder denna information för att förbättra vår webbutik, anpassa vårt sortiment och öka vår service.

Om du inte vill acceptera cookies kan du ställa in din webbläsare för att automatiskt avvisa cookies eller meddela dig när en webbplats begär att spara cookies. Använd din webbläsares hjälpfunktion för mer information.

3. PERSONDATAPOLITIK

För att du ska kunna ingå ett avtal med oss på Completliving.se behöver vi följande information:

Namn
Adress
Telefon
E-postadress

Vi registrerar din personliga information för att leverera varan till dig.

Personuppgifterna är registrerade hos Complet Living Aps och lagras i fem år, varefter informationen raderas.

När vi samlar in personuppgifter via vår hemsida ser vi till att det alltid görs via ditt uttryckliga samtycke och att du informeras om vilken information som samlas in och varför.

Följande från Complet Living Aps har tillgång till informationen som är registrerad om dig:
Kim Falsing, Anders Tell, Daniel Møller, Cecilie Falsing och Philip Rasmussen.

Dataansvarig på Completliving.se är ägare Cecilie Falsing.

Vi lagrar inte och överför inte krypterad kundinformation.

Vi vidaresänder inte dina upplysningar till tredje part.

Som registrerad hos Complet Living Aps har du alltid rätt att göra invändningar mot registreringen. Du har också rätt till att veta vilken information som registreras om dig. Dessa rättigheter är förenliga med personuppgiftslagen och vid frågor rörande detta kan du kontakta oss via e-post [email protected].

Bifogad fil: Läs mer om Complet Livings integitetspolicy her. (272 kB)

4. KLAGA

Om du vill klaga över ditt köp, vänligen kontakta [email protected]. Om vi trots allt inte kan hitta en lösning kan du klaga till "ODR", om villkoren för detta är uppfyllda. ODR är en EU-gemensam plattform för tvister rörande online handel. Läs mer på ODRs hemsida eller kontakta Konsumentverket.

ÅNGERRÄTT

1. 14 DAGARS ÅNGERRÄTT

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Returperioden utlöper 14 dagar efter den dag du mottog din vara eller om då får den sista delen i fysisk besittning när det gäller ett avtal om flera varor beställda i en order som levereras individuellt.

Du måste inom 14 dagar från mottagandet informera oss om att du vill annullera ditt köp. Meddelelsen ska skickas via e-post på [email protected] eller via vårt standardformulär för returvaror. I din mail skal du uppge att du vill använda din ångerrätt. Du kan inte ånga köpet genom att neka att mottaga varan utan att samtidigt göra oss uppmärksamma på det.

RETURNEREING
Varan ska returneras senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Du betalar själv kostnaden för returen och bär ansvaret från det att du mottager varan tills den är tagen i retur och kontrollerad av oss.

Skickas varan retur utan originalemballage kan varans värde nedskrivas. Vi rekommenderar därför alltid att varan sänds retur i originalemballagen.

Vissa varor kan inte sändas retur per normal post. Detta gäller till exempel matbord, soffor, fåtöljer och andra större möbler.

VARANS SKICK NÄR DEN RETURNERAS
Du har rätt att undersöka och prova varan utan att dess värde nedskrivs. Med andra ord kan du prova produkten på samma sätt som om du provade den i en fysisk butik, men du bör inte ta den i faktiskt användning. Om produkten testas eller används på annat sätt än vad som beskrivs ovan anser vi den som använd, vilket betyder att varans värde nedskrivs vid retur och att den del av köpbeloppet inte återbetalas.

ÅTERBETALNING AV KÖPSBELOPPET
Om du ångrar ditt köp får du det belopp du betalat tillbaka från oss. Om varans värde är nedskrivet dras detta av på beloppet som återbetalas. Utnyttjar du din ångerrätt återbetalar vi alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (så länge det billigaste fraktalternativ som vi erbjuder, används) och förutsatt att varan returneras senast 14 dagar från det att vi har fått meddelande om att du önskar utnyttja ångerrätten. Vi återbetalar beloppet med samma betalningsmetod som vid köptillfället med mindre att annat har avtalats.

Vi förbehåller oss rätten att hålla på tillbakabetalningen fram tills att vi mottagit varan retur. Vi mottager inte paket utan direkt leverans till oss, eller mot postförskott.

Du kan välja att returnera ditt paket på 3 sätt.

1. Sänd ditt paket till följande returadress med antingen DB Schenker eller Post Nord och betala själv returkostnaden hos ditt ombud:

Complet Living Aps
Nybrovej 91
2820 Gentofte
Danmark

2. Använd retursedeln som du mottog ihop med varorna och lämna in paketet hos närmaste ombud.

3.Vill du returnera större varor så som soffa, matbord, bord eller stol, är du också ansvarig för detta. Vi hjälper gärna till med att boka frakten men kunden står själv för fraktkostnaden.

Märk paketet med "RETUR" och bifoga en kopia av kvittot eller orderbekräftelsen som bevis på att de returnerade varorna är köpta hos Complet Living. Beloppet returneras till samma betalkort som varorna köptes på eller via Klarna om detta använts.

Retur sker på köparens egen bekostnad! Om du väljer att använda den bifogade returetiketten dras beloppet för detta av på återbetalningsbeloppet. Complet Living rekommenderar att du alltid sänder paketet spårbart. På så sätt är det möjligt att spåra och följa paketet, vilket minimerar eventuella tvivel om produkten har levererats till Complet Living. Du kan också efterlysa paketet om det inte blir levererat till Complet Living. Paket som returneras via postförskott eller utan porto accepteras inte och blir därför nekat vid leverans

2. ANSVARSFULL RETUR

Alla produkter som returneras till Complet Living skall emballeras väl.

Complet Living rekommenderar att varan returneras via Post Danmark och att varan skickas som paketpost. På så sätt är det möjligt att spåra paketet i Post Danmarks system, vilket eliminerar eventuella tvivel om produkten har levererats till Complet Living.
Dessutom kan du som kund så efterlysa ditt paket om det inte skulle bli levererat till Complet Living.

3. RETURSEDEL

På Completliving.se uppskattar vi våra kunder och det är därför viktigt för oss att du är nöjd. Om så inte är fallet och den produkt du köpt inte uppfyller dina förväntningar, kan du använda vår 14 dagars returpolicy.

När du har beställt dina varor på Completliving.se skickar vi dig en retursedel tillsammans med din beställning. Om du har mist din retursedel hittar du den här på sidan. Kom ihåg att fylla i alla fält på retursedeln.

Varan och retursedeln skickas till Complet Living Aps, Nybrovej 91, 2820 Gentofte, Danmark märkt ´RETUR´. Har du frågor om returnering är du alltid välkommen att kontakta oss på telefon +45 36 98 16 50 eller [email protected].

4. ÄR DU OSÄKER ELLER BEHÖVER HJÄLP

Tvekar du, eller har frågor så kontakta: [email protected] på Complet Living.

STANDARD RETURSEDEL
(Används vid retur inom 14 dagar från mottagandet av varan)

Till:
Complet Living Aps
Nybrovej 91
2820 Gentofte
Danmark
E-mail: [email protected]

Jag önskar härmed att använda returrätten på mina varor från CompletLiving.se
__________________________________________________________________________________

Beställt den: _______________________________     Mottaget den: _______________________________

Köparens namn: ______________________________________________________________________

Köparens adress:  ___________________________________________________________________

Köparens underskrift: _________________________________________    

Datum:_________________

(ska skrivas ut och bifogas i returpaketet)

#Completliving
Instagram Shop